Friday, May 22, 2009

Kadang-kadang tak faham separuh cikgu ni.........



Salam...hari ni memang nak lepaskan perasaan...tentang tugas guru.....sebagai guru aku rasa kita tak boleh nak berkira tentang kerja....agak-agak la kata orang........kalau hari ini kita buat,esok kita buat ,lusa dan tulat semua kita kena..memang la patut melenting...tapi kalau orang bagi kerja ..kat kita asyik-asyik menolak....aje..memang nak kena....kalau pasal duit ..talk pernah pulak nak menolak...kadang-kadang cikgu begini la yang menjatuhkan profession perguruan...aku tak cakap aku bagus..tapi kalau orang bagi kerja aku buat sehabis yang aik ..kecuali akau dah tak mampu....ini tak....
tak boleh nak datang petang...nak tidur la.., baru nak rehat lah..., pasal anak lah..., rasa tak patut..kalau sesekali pasal anak..ok la ..kalau setiap kali itu aje alasanya..Allah pun tak suka....Harap cikgu begini lebih baik berhenti sahaja...kelak buat orang menyampah...bahkan menyusahkan orang...Aku tak kat benda ni pada sesapa...kucuali yang makan cili dan rasa pedasnya...sendiri mau ingatlah...

1 comment:

Aloy Paradoks said...

gua byk berkawan dengan guru.... jadi gua tau asam garamnya sedikit sebanyak..