Friday, February 6, 2009

Aku dan Aelis.....



One day..aku berborak ngan husband..Bang..kalau mama belajar lagi ok tak ?
Dia jawab..belajar..mama nak apa sebenarnya..? Nak duit lebih ke memang betul-betul belajar..?

Aku jawab..Duit? ish x delah bang..saja nak ilmu n 4 my own satisfaction..member ramai yan belajar..mama ngat kalau amik degree ok gek..aku cakap penuh semangat...

Dia kata lagi..Boleh...tapi with one condition..Aku ngan tak sabarnyer..yer ker! Thanks abang..apa syaratnyer...

1. Bz camno pun rumah mesti x bersepah n tip top..
2. Anak-anak terjaga..makan pakai...lkut time macam biasa..
3. Baju tak boleh bertimbun..lipat cam biasa..
4. Tak boleh tinggalkan rumah weekend ..esp. masa dia kerja kecuali dia off
5. Layanan untuk dia cam biasa
6. Urusan anak espacially homework ,tuition, belajar,n apa-apa berkaitan
pelajaran..kena uruskan.
7. Masa untuk family every weekend kena macam biasa..( Padahal..weekend 2 memang ada
class )
8.Assigment?
9....etc...

Aku kata..tak payah la bagi syarat..Macam x bagi je..Dia senyum aje..Aku dah agak dah..memang dia x bagi aku belajar..4 this age..dia kata d important thing is spending time with family..lagi anak sedang membesar..u n I kena banyak berkorban untuk mereka..Lastly aku fikir betul jugak yg dia kata..Aku akur dengan permintaanya..

No comments: